PALEO UPDATE! 12 dagar, -2 kg

Nu har jag ätt enligt paleo-dieten i 12 dagar och har tappat 2 kg, känner mig märkbart piggare och tycker att det går hur bra som helst! Det är inte alls speciellt jobbigt – bara man är duktig på att förbereda sig och framförallt se till att ha med sig mat och mellanmål varje dag iom att det är ganska svårt att köpa mat “on the go”.

Jag har märkt att det har blivit lite väl mycket frukt för min del, vilket har lett till ett konstant sockersug. Framöver tänkte jag försöka hitta lite mer proteinrika mellanmål, istället för frukt. Idag kokar jag t.ex. tre ägg och tar med mig i väskan. Igår hade jag med mig en burk med chiapudding, gjort på kokosmjölk. Jag tänkte köpa hampaprotein nu i helgen för att kunna göra proteinrika (gröna)smoothies. Min kille har även i en äggvita i sina smoothies, vilket jag tänkte ge en ärlig chans någon dag, trots att det låter vidrigt, haha! Avokado är ju gott och enkelt att ta med sig, men kalorierna drar iväg ganska snabbt tyvärr. Jag vill hellre få i mig mer protein.

Har ni några tips på proteinrika mellanmål som är paleo-vänliga?paleo_mellanmål_chiapudding_kanel_kokosmjölk_tips_snabbt

Leave a comment

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Translate »